Resetovati lozinku

Politika otkazivanja, ponovne rezervacije i povraćaja novca

септембар 2, 2021 by Joker

Poslednje izmene: 19. septembar 2023.

Ova Politika otkazivanja, ponovne rezervacije i povraćaja novca objašnjava kako Serbnb, vlasnik i gost trebaju da postupaju u slučaju otkazivanja rezervacije.

Politika otkazivanja

Važna napomena:

Bez obzira na politiku otkazivanja, svaki vlasnik objekta/domaćin pojedinačno može da zahteva uplatu nepovratnog depozita kojim će gost potvrditi rezervaciju i koji može biti garancija u slučaju otkazivanja.

Depozit može biti procenat ukupne vrednosti rezervacije, fiksna suma, ili čak uplata potpunog iznosa.

Ako gost ne otkaže rezervaciju, iznos depozita će biti uračunat u ukupnu cenu rezervacije smeštaja.

Apsolutno je razumljivo da gosti s vremena na vreme moraju da otkažu rezervaciju. Razlozi mogu biti različiti, ali otkazivanje se uvek mora odraditi u skladu sa politikom otkazivanja pojedinačnog objekta koju postavlja sam vlasnik objekta/domaćin, a koja se lako može pročitati na stranici smeštaja.

U slučaju poštovanja politike otkazivanja, gosti mogu dobiti potpuni ili delimični povraćaj novca.

Da bi gostima jasno bilo predstavljeno kada i kako mogu da otkažu svoju rezervaciju i kako mogu ostvariti pravo na potpuni ili delimični povraćaj novca, vlasnici objekata/domaćini su obavezni da unesu ove informacije za svaki objekat koji oglašavaju.

Postoji nekoliko načina kako se otkazivanje može izvršiti, ali imajte na umu da je ovo samo preporuka i da vlasnici objekata/domaćini samostalno postavljaju svoju politiku otkazivanja.

1. Fleksibilno

Gosti mogu da otkažu maksimalno do 48 sati pre prijavljivanja za puni povraćaj novca i neće im biti naplaćeno ništa.

Ako otkažu rezervaciju nakon toga, biće im naplaćeno 50% ukupne cene rezervacije, plus još 1 noćenje.

2. Umereno

Gosti mogu da otkažu do 5 dana pre prijavljivanja za puni povraćaj novca i neće im biti naplaćeno ništa.

Ako otkažu rezervaciju nakon toga, biće im naplaćeno 50% ukupne cene rezervacije, plus 2 noćenja.

3. Striktno

Da bi dobili puni povraćaj novca, gosti moraju otkazati rezervaciju najmanje 15 dana pre prijave.

Ako otkažu između 7 i 15 dana pre prijave, biće im naplaćeno 50% ukupne cene rezervacije.

Ako otkažu manje od 7 dana pre prijave, biće im naplaćeno 100% ukupne cene rezervacije.

Otkazivanje pre prijave od strane vlasnika

Ako vlasnik objekta otkaže rezervaciju pre prijave, gost će dobiti puni povraćaj novca. Ako vlasnik otkaže rezervaciju 30 dana ili manje pre prijave, a gost nas kontaktira, potrudićemo se da pomognemo gostu da pronađe sličan ili bolji smeštaj po sličnim uslovima (cena, dostupnost, opremljenost, itd.).

Otkazivanje pre prijave od strane gosta

Gost je u obavezi da poštuje politiku otkazivanja za objekat koji rezerviše. Politika otkazivanja se lako može pronaći na stranici objekta.

Otkazivanje tokom boravka

Ako se nešto neočekivano dogodi tokom Vašeg boravka, preporučujemo da pošaljete poruku svom domaćinu i da prvo razgovarate o rešenju.

Kontakt informacije vlasnika objekta/domaćina obično možete pronaći na stranici objekta koji ste rezervisali.

Ukoliko je moguće, vlasnik objekta/domaćin će Vam verovatno pomoći da odmah rešite nastali problem.

Ako ipak nastali problem nije moguće rešiti, možete da zatražite povraćaj novca ili otkažete rezervaciju.

Ukoliko Vaš domaćin ipak odbije da učini nešto po pitanju Vašeg zahteva ili ne odgovori, možete zamoliti našu korisničku službu da Vam pomogne i u Vaše ime stupi u kontakt sa vlasnikom objekta/domaćinom.

Ne zaboravite da prikupite eventualne dokaze koji Vam mogu pomoći kada nam pošaljete pritužbe na vlasnika objekta/domaćina. Ako je moguće, snimite fotografije ili video zapise da biste dokumentovali probleme od kojih su neki pomenuti u nastavku.

Nastanak drugih problema

Sva pitanja i problemi vezani za putovanje moraju nam biti prijavljeni najkasnije 72 sata nakon otkrivanja. Ako se utvrdi da je određeni problem koji nije moguće otkloniti u kratkom roku nastao pre boravka, obezbedićemo u saradnji sa vlasnikom smeštaja potpun ili delimičan povraćaj novca.

Takođe, u zavisnosti od okolnosti, potrudićemo se da pomognemo gostu da pronađe sličan ili bolji smeštaj.

Refundirani iznos zavisi od ozbiljnosti problema sa putovanjem, uticaja na gosta, dela boravka na koji to utiče i da li gost napušta smeštaj. Ukoliko gost odluči da napusti smeštaj zbog problema sa putovanjem i kontaktira nas, mi ćemo ponuditi pomoć u pronalaženju uporedivog ili boljeg smeštaja za preostale noći boravka.

Koji su problemi tokom putovanja pokriveni

Najlešći problemi koji mogu nastati tokom boravka u rezervisanim smeštaju su sledeći:

  • Vlasnik objekta/domaćin je otkazao rezervaciju pre prijave.
  • Vlasnik objekta/domaćin nije uspeo da obezbedi pristup smeštaju.
  • Vlasnik objekta/domaćin nije naglasio da će lično on/ona, druga osoba ili kućni ljubimac biti prisutni tokom boravka u objektu.
  • Rezervisani objekat nije useljiv prilikom prijave iz bilo kog od sledećih razloga:
    • Čistoća, uključujući posteljinu i peskier, nije na zadovoljavajućem nivou.
    • Postoji opasnost po bezbednost ili zdravlje gostiju.
    • U objektu postoje štetočine (bube, glodari, itd.).
  • Oglas objekat se ne poklapa sa realnim stanjem:
    • Netačan tip objekta (npr. nije ceo objekat, nije privatna soba ili deljena soba).
    • Netačan tip ili broj soba (npr. spavaće sobe, kupatila i kuhinje).
    • Netačna lokacija smeštaja.
  • Posebna pogodnost, opremljenost ili karakteristika opisana u oglasu objekta nije prisutna ili ne funkcioniše (npr. bazen, hidromasažna kada, kupatilo – toalet, tuš ili kada, kuhinja – sudopera, šporet, frižider ili drugi glavni uređaj, električne instalacije, sistemi grejanja ili klimatizacije).

Kako funkcionišu otkazivanja usled nastalih problema i povraćaji novca

Generalno, Da bi stekao pravo na povraćaj novca, gost koji je izvršio rezervaciju može da podnese zahtev tako što će prvo kontaktirati vlasnika objekta/domaćina, a ukoliko ne uspeju da se dogovore, nakog toga kontaktirati nas.

Zahtevi moraju biti podneti nama najkasnije 72 sata nakon otkrivanja problema i potkrepljeni relevantnim dokazima kao što su fotografije ili potvrda uslova od strane vlasnika objekta/domaćina. Utvrdićemo da li je došlo do problema procenom dostupnih dokaza.

Šteta koju napravi gost

Vlasnik objekta/domaćin je u obavezi da nakon ili tokom odjavljivanja i odlaska gostiju proveri eventualnu štetu na/u objektu i/ili ličnoj imovini.

Ako vlasnik objekta/domaćin primeti nastalu štetu na objektu i/ili ličnoj imovini, dužan je da istu prijavi pre svega gostu i pokuša da se dogovori u vezi rešenja.

Ukoliko dogovor nije moguće postignuti, možete se obratiti Serbnb timu kako bismo preuzeli korake, pogledali dokaze i eventualno kontaktirali gosta za naknadu štete.

Kako ova politika utiče na vlasnike objekta/domaćine/goste

Ako vlasnik objekta/domaćin otkaže rezervaciju ili nastane neki drugi problem koji utiče na kvalitet boravka, a od kojih su neki opisani u prethodnom delu, domaćin će biti u obavezi da se dogovori sa gostom o povraćaju novca ili obezbeđivanju adekvatnih uslova (ukoliko je to moguće).

Isto, ukoliko gost napravi materijalnu štetu na/u objektu i/ili ličnoj imovini vlasnika objekta/domaćina, u obavezi je da pokuša da nađe rešenje zajedno sa vlasnikom objekta/domaćinom.

Odbijanje postizanja kompromisnog rešenja, a ukoliko je vlasnik objekta/domaćin ili gost zaista odgovoran za nastali problem i za to postoje validni dokazi, dovodi do mera suspenzije ili ukidanja korisničkog naloga na Serbnb.

U većini slučajeva, pokušaćemo da potvrdimo tvrdnju gosta ili vlasnika objekta/domaćina sa drugom stranom i zajednički nađemo kompromisno rešenje. Vlasnik objekta/domaćin i gost takođe mogu osporiti problem koji je nastao tako što će nas kontaktirati.

Ostale stvari kojih treba biti svestan

Pre podnošenja reklamacije, kad god je to izvodljivo, gost mora obavestiti vlasnika objekta/domaćina i pokušati da reši problem direktno sa njim/njom.

U tom slučaju, gosti mogu da zahtevaju povraćaj novca direktno od vlasnika objekta/domaćina.

Isto, u slučaju štete koju je izazvao gost, domaćin je u obavezi da pre svega obavesti i razgovara sa gostom i pokuša da reši problem direktno.

Lažno podnošenje krši naše Uslove korišćenja usluge i može dovesti do ukidanja naloga.

Za sva pitanja, prijave, žalbe, posetite našu kontakt stranicu https://serbnb.rs/kontakt/.